Recuperem el Passeig Marítim: Modificació de la Línia Marítim Terrestre del #Masnou #ElMasnou #CanviPositiu #Maresme .@socialistes_cat

El passat diumenge 15 de març va tenir lloc el Debat de Candidats organitzat pel Club Nàutic del Masnou –molt be, per cert- amb l’assistència de més de 70 persones i on els cinc candidats que hi van poder (o voler) assistir van poder explicar una part important de la seva visió del Masnou, dels seus projectes i de valoració del mandat.

Podeu llegir ací el guió dels cinc blocs de preguntes plantejades per la organització i que vaig preparar-me a consciència, no com la resta. Val a dir que donat que els temps taxat per expossar els temes era de 2 minuts i tot i que per la generositat del controller es va ampliar a 4 minuts, no va ser possible seguir el guió fil per randa, però és evident que vaig poder expossar el principal.

D’aquesta forma, en l’apartat sobre Polítiques Municipals i el tema Prioritats en tema d’inversions, vaig explicar el que han de ser dos dels grans projectes que cal encetar aquest mandat i el dos més importants amb lideratge de l’administració pública, amb lideratge del nou govern del Masnou que jo vull encapçalar: El Pla director de Millora Urbana del Masnou i la reclamació de la titularitat del Port Esportiu juntament amb la modificació de la Línia Marítim Terrestre que delimita la platja; avuí parlarem d’aquesta darrera.

Modificació de la Línia Marítim Terrestre

Aquesta modificació permetrà el replanteig actual de la línia que delimita la zona afectada per la normativa de costes i que en l’actualitat es sobreposa al traçat de la línia fèrrea, i que impedeix a l’Ajuntament fer qualsevol acció al passeig marítim sense el corresponent expedient administratiu tramitat cap a la Direcció General de Ports i Costes de la Generalitat amb l’endarreriment que suposa fer qualsevol reparació o millora ja que les autoritzacions, si arriben poden trigar mesos o no ser autoritzades com quan vam voler millorar la iluminació.

És doncs, una acció de reclamació legítima dels interessos del Masnou per tal de garantir que la majoria l’espai del passeig marítim del Masnou perdi la consideració de platja i passi a ser espai urbà i, per tant, les accions de millora depenguin exclusivament de l’Ajuntament.

L’acte administratiu que volem iniciar tant bon punt els socialistes guanyem les eleccions i jo assoleixi l’alcaldia rep el nom d’atermenament o “deslinde”, i està regulat en els articles 11 a 16 de la Llei de Costes (Llei 2/2013, de 29 de maig, de protecció i ús sostenible del litoral i de modificació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de Costes) i en els articles 18 a 35 del Reglament de Costes (Reial Decret 876/2014, de 10 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament General de Costes) i permetrà a l’Ajuntament demanar el replanteig de la zona actual i delimitar la nova zona maritimoterrestre que ha de permetre recuperar una part important del passeig marítim tal i com mostra la imatge.

Atermenament Platja del Masnou

Proposta d’atermenament del Passeig Marítim i de la Platja d’Ocata de la Vila del Masnou

 

La línia vermella mostra la delimitació actual de la Línia Marítim Terrestre. Tot el que hi ha per sobre de la línia és espai urbà, mentre que tot el que hi ha per sota de la línia és zona protegida per la llei de Costes. Observeu que coincideix amb el traçat de RENFE.

La línia taronja és la zona Portuària i, per tant, està regulada per la normativa portuària, molt més laxa que la de Costes. Darrerament, el govern d’ERC i CiU amb el suport del PP i del GIM (que ara s’ha convertit en Ciutadans) van modificar el planejament urbanístic d’aquest sector per incorporar el Club Nàutic i facilitar la creació de pistes de Pàdel a la platja, tal i com us vam informar.

La línia verda es correspon de forma aproximada als mínims exigibles per la zona marítim terrestre, segons estipula el redactat de l’article 3.1 a) de la llei de Costes, i que correspon a la distància que delimita “l’espai compres entre la línia de baixamar escorada o màxima viva equinoccial, i el límit fins on arribin les onades en els temporals més grans coneguts, d’acord amb els criteris tècnics que s’estableixin per reglament, o quan hi arribin, el de la línia de plenamar màxima viva equinoccial.

El sector amb malla de color lila seria la zona sobre la qual iniciarem el procediment d’atermenament per alliberar-la de l’afectació de zona marítim terrestre. Tot el que hi hagi compres en aquest sector passaria automàticament a ser considerat espai urbà i, per tant, les estipulacions haurien de ser definides al planejament urbà. Tanmateix, des d’aquest mateix moment, les obres de millora com l’enllumenat, l’arranjament i ampliació del passeig o l’ús de la zona de sorra no considerada platja estaria sotmesa única i exclusivament als criteris de l’Ajuntament amb les limitacions del planejament. Aquest sector s’iniciaria per la part Oest amb la limitació de la zona Portuaria, que coincidex a l’alçada del Casinet, al Nord tot seria nucli urbà però amb la limitació de la línia de RENFE fins arribar per l’Est a juntar-se de nou amb la linia verda que marcaria el lkímit Marítim Terrestre que coincidiria aproximadament a l’alçada del carrer del Dr. Botey, el que suposa recuperar pel Masnou un tram de passeig marítim de 729 metres.

Observareu que hi ha una distància entre el perímetre inferior del sector a atermenar i la línia verda. Estimem que cal aplicar l’article 3.1 b) de la llei de Costes, que afecta les “platges o zones de dipòsit de materials solts, com ara sorres, graves i còdols, incloent-hi escarpaments, bermes i dunes, aquestes últimes s’inclouen fins al límit que sigui necessari per garantir l’estabilitat de la platja i la defensa de la costa“, motiu pel que hem fet la correccció.

Quins avantatges directes tindria pel Masnou?

Podria establir-se un servei de restauració fix tot l’any concessionat per l’ajuntament amb una horaris i serveis mínims que garantís uns lavabos públics tot l’any.

Es podria dissenyar el passeig de nou i arranjar qualsevol problema de forma immediata sense necessitat d’autorització.

Es podrien construir passos adaptats sense necessitat de l’autorització de la generalitat.

En definitiva, l’atermenament és possible i suposaria la recuperació d’un espai que sempre ha estat nostre i sobre el que mai hem pogut decidir directament.

És evidentment una millar el fet que la gestió depengués de l’administració mes propera i que es sumaria a la recuperación del Port tal i com us explicarem properament. I tot, sense cap cost per l’Ajuntament.

Anuncios

One Response to Recuperem el Passeig Marítim: Modificació de la Línia Marítim Terrestre del #Masnou #ElMasnou #CanviPositiu #Maresme .@socialistes_cat

  1. […] més amable, més accessible i amb més oportunitats: El Pla Director de Millora Urbana, la Modificació de la Línia de Costa per recuperar el Passeig Marítim i la Reversió del Port del Masnou per que sigui municipal. Aquest darrer projecte, del que encara […]

    Me gusta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: