Sobre la Nota Informativa del govern del Masnou arran de la denuncia pública per assetjament laboral.

Vista la Nota informativa del govern del Masnou per rebatre la denuncia pública d’assetjament laboral que vaig fer la setmana passada al meu bloc i al Masnou Viu d’aquest mes, m’agradaria fer unes puntualitzacions ja que la mateixa, en comptes d’aclarir els fets i proposar solucions als greus fets denunciant, trasllada una cortina de fum i obvia les mes importants. Si m’ho permeten, rebatre una a una les explicacions del govern del Masnou:

Respecte a les acusacions d’assetjament laboral, no consta a l’Ajuntament cap denúncia d’aquestes característiques. Per aquest motiu, i arran de l’escrit esmentat, l’alcalde ha adreçat un escrit al senyor Suñé instant-lo a que, si té indicis clars d’aquesta situació, utilitzi les vies i els procediments establerts al protocol d’actuació en casos d’assetjament laboral i presenti la corresponent denúncia.

L’assetjament laboral nomes pot denunciar-se a instància de la part afectada i amb proves fefaents, per tant, no soc jo la persona que ha de recavar els indicis ni presentar la denuncia, sinó la persona que ha patit l’assetjament. Em consta que aquesta denuncia ha estat presentada davant magistratura de treball i, per tant, està en fase de tramitació. Si l’Ajuntament en te o no coneixement de la denúncia és un element que no puc contrastar però si que saben l’existència d’aquest assetjament donat que son membres del propi govern els principals responsables del mateix.

El Reglament de la segona activitat de la Policia Local ha estat aprovat per una àmplia majoria de 17 regidors en el plenari municipal del passat 19 de maig de 2016, i va ser consensuat i aprovat prèviament per unanimitat per part de tots els sindicats en la mesa de negociació del personal funcionari. L’acollida a les propostes que recull aquest reglament, sempre que es donin les circumstàncies que preveu la llei, és de caràcter voluntari per part dels treballadors.

Cert, però aquesta informació ni rebat ni contradiu el que jo he denunciat. Les propostes inicials del govern establien la incoació d’ofici del procediment en arribar a una determina edat i capacitaven a l’Alcalde a decretar el pas forçós a la segona activitat de qualsevol policia. Aquesta proposta va ser rebutjada per tots els sindicats excepte el CSIF i al final va quedar aparcada. El resultat del reglament s’allunya totalment de la voluntat inicial del govern.

El caporal de sala remogut de les seves funcions ocupava un lloc intern de lliure designació per part de l’alcalde. Aquesta persona ha manifestat insults i amenaces públiques i per escrit envers les persones que estaven negociant el Reglament de la segona activitat de la Policia Local.

Els Caporals de Sala son figures que tenen una dependència jeràrquica directa del Cap de la Policia, que és la persona que proposa a l’Alcalde qui ocupa o deixa d’ocupar aquest lloc, sempre amb causes objectives i vinculades al correcte desenvolupament de la feina. L’Alcalde signa el decret d’acord amb la proposta del Cap de la Policia. No és un càrrec polític i, per tant, no tenen una dependència jeràrquica directa ni de l’Alcalde ni de ca altre electe i les ordres les reben directament del Cap de la Policia o dels seus superiors jeràrquics directes.

En reunió mantinguda amb la Regidora Silvia Folch, aquesta va manifestar que el Cap de Sala havia estat remogut del seu lloc de treball per incompliment reiterat de la seva tasca al haver estat incapaç de coordinar la Sala i haver desobeït les ordres directes que aquesta regidora li havia donat. Va dir que no era per un fet puntual sinó per una actitud continuada en el temps. Personalment vaig dubtar d’aquestes afirmacions i vaig exigir que fossin demostrades i la regidora es va negar. A més, va manifestar que per les declaracions que aquesta persona havia fet en una xarxa social –dins l’àmbit privat- li obririen un expedient per esbrinar si hi podia haver qualsevol tipus de responsabilitat però que els dos temes no eren vinculats.

En la Nota explicativa dona a entendre que hi ha una vinculació entre els dos temes i, per tant, és una informació esbiaixada, capciosa i que manca de la més absoluta veritat, cosa que d’aquesta regidora ja no ens estranya.

El procediment de substitució del lloc de treball de caporal de sala s’ha dut a terme d’acord amb el procediment habitual que marca la legislació i obert a totes les persones que ocupen lloc de caporal de la policia local del Masnou.

Cert. Aquest procediment s’ha obert però nomes s’ha presentat una persona, donat que la resta de policies que havien pogut presentar-se han rebutjat ser partícips de la conxorxa. A més, la persona que ha estat nomenada no ha estat avalada per cap informe del Cap de la Policia que acrediti objectivament la seva idoneïtat per desenvolupar la tasca encomanada i en canvi si que podem afirmar que el seu nomenament ve donat per una decisió política donat el fet que aquesta persona és, a més, el president de Ciutadans al Masnou.

Anuncios

One Response to Sobre la Nota Informativa del govern del Masnou arran de la denuncia pública per assetjament laboral.

  1. […] va publicar una nota (podeu llegir ací) en sentit totalment contrari i que vaig criticar en una noticia que podeu llegir ací, posicionament que la Regidora Folch va defensar públicament al plenari com haureu pogut […]

    Me gusta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: