Resum del Plenari de dijous 22 de setembre de 2016 al #MASNOU #PLEMASNOU

El plenari va iniciar-se amb l’absència d’una regidora per la mort d’un familiar, fet que va condicionar el desenvolupament de l’ordre del dia al mancar el govern de majoria. En tot cas res va impedir el normal desenvolupament de l’acte.

Aquest, com he dit, va transcórrer amb normalitat fins a arribar la meva intervenció al torn de preguntes. Amb un to moderat però sever vaig interpel·lar a tots els regidors presents a la sala. Cares de complicitat, d’interès i de neguit. Podeu llegir la meva intervenció ací.

El més fort, però, era encara per arribar.

Van anar passant les diverses intervencions i va arribar el torn de Sandra Miras, portaveu de les CUP que va plantejar una sèrie de qüestions sobre unes probes per dotar una plaça per manteniment.

Sembla ser que les bases del concurs recollien que el resultat s’establiria pel sumatori de les probes 2,3 i 4 i que en realitat i contradient les bases, havien comptabilitzat la proba 1. Una persona afectada havia requerit en diverses ocasions la modificació del còmput i finalment havia rebut una carta certificada de l’ajuntament.

En aquesta carta, a més de confirmar-li que hi havia una error en el còmput i que n’eren conscients, li deien que no canviarien el resultat i que anés a la justícia. El mateix modus operandi que ja hem denunciat altres vegades…

Això suposa, ja, un fet gravíssim –un de nou a Recursos Humans- per menystenir un ciutadà i, tot i tenir raó, no voler modificar un resultat d’una convocatòria; però no és el pitjor.

El pitjor és que juntament amb la resposta i per justificar-se, van incorporar la taula dels resultats de la convocatòria, incloent-hi els noms, cognoms i DNI de tots els participants, saltant-se el que disposa la llei Orgànica de Protecció de dades (LOPD).

El veí que va rebre la carta –Daniel, si no recordo malament-, va parlar en acabar el plenari i va treure els colors al govern i a la cada vegada més qüestionada regidora Silvia Folch, que va d’entrebancada en entrebancada comprometent cada vegada més el futur d’aquest govern.

Per entendre la gravetat de la filtració de dades heu de saber que estem davant la presumpta infracció de l’article 10 de la LOPD tipificada com a greu a l’article 44.3.d) de la mateixa llei. Aquestes infraccions tindran sancions de entre 40.001 a 300.000 Euros.

Precisament, la resolució R/01393/2014 de l’Agencia Española de Protección de Datos va condemnar l’Ajuntament de Tudela per un motiu molt similar al haver enviat a un ciutadà una resolució a la que figurava una relació amb dades de les persones que havien demanat la devolució i incorporant el nom i cognoms, el domicili i el DNI.

Aquesta resolució diu: Se imputa al Ayuntamiento de Tudela la infracción del artículo 10 de la LOPD que dispone lo siguiente: “El responsable del fichero y quienes intervengan en cualquier fase del tratamiento de los datos de carácter personal están obligados al secreto profesional respecto de los mismos y al deber de guardarlos, obligaciones que subsistirán aun después de finalizar sus relaciones con el titular del fichero o, en su caso, con el responsable del mismo.”

El que, per a l’esmentada agència en consecuencia, el Ayuntamiento de Tudela al llevar a cabo dicho tratamiento de datos de carácter personal procedió a difundir los datos personales de los afectados en un procedimiento de “ A.A.A.”. Por tanto, se incumplió el deber de secreto con la revelación de datos personales a terceros con motivo de la divulgación en cuestión, que puede calificarse como un incumplimiento de lo dispuesto en la normativa de protección de datos; quedando acreditado en el expediente que los datos personales de varias personas entre los que figuran los del denunciante en poder del Ayuntamiento de Tudela fueron difundidos sin consentimiento ni habilitación legal para ello, por lo que ha de entenderse vulnerado el deber de secreto que impone el artículo 10 de la LOPD.

I, per tant, el hecho constatado de la difusión de datos personales especialmente protegidos fuera del ámbito del denunciado, establece la base de facto para fundamentar la imputación de la infracción del artículo 10 de la LOPD.

Seguirem atentament la evolució d’aquet nou fet greu…

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: